Handelsbetingelser

Du kan betale via faktura, faktura med EAN og med betalingskort. Priser er på Docentens hjemmeside er opgivet eksklusiv moms og eksklusiv andre gebyrer.

Fakturabetaling
Fakturering sker inden for en uge efter bestillingen er foretaget. Faktura sendes til den oplyste mailadresse eller via det opgivne EAN-nr. Når din betaling er registreret, vil du efterfølgende modtage bekræftelse på betaling.

På kursusdagen er det vigtigt, at du medbringer dine billetter på print eller på en smartphone.
Er betaling ikke modtaget ved arrangementets afholdelse, forbeholder Docenten sig retten til at afvise fremmødte deltagere.

Betaling med kort
Du kan betale med Dankort, Visa/Dankort, Visa Electron, Maestro, Mastercard, American Express, eDankort og MobilePay. Dine kortoplysninger sendes direkte til PBS, og Tikko gemmer ikke kortoplysningerne.
Når du betaler med kort, modtager du elektroniske billetter til den mailadresse, du indtaster i forbindelse med dit køb. Der vil blive sendt en kvittering til din e-mail umiddelbart efter dit køb. Har du ikke modtaget din billet efter dit køb, kan du henvende dig hos [email protected].

Refundering af billetter
Billetter erstattes ikke, hvis de mistes.
Billetter refunderes kun i tilfælde af aflysning.
Gebyr til Docenten refunderes ikke.
I henhold til "Lov om visse forbrugeraftaler § 17 stk. 2 jf. § 9 stk. 2 nr. 2a" er køb af billetter ikke omfattet fortrydelsesretten. Billet-, kort- og evt. administrationsgebyrer refunderes ikke.
Docenten eller Tikko bærer ikke ansvar ved de problemer, som måtte opstå ved kopiering eller videresalg af billetter.

Aflysning af kurser og foredrag eller ændring af dato
Docenten forbeholder sig retten til at aflyse eller rykke dato og afholdelsessted for kurser, efteruddannelse og konferencer. I tilfælde af aflysning får alle deltagere besked, og Docenten refunderer det fulde billet- gebyr indenfor otte hverdage. Docenten er ikke erstatningspligtig for eventuelle udgifter i forbindelse med et aflyst eller flyttet kursus.

Personlige data
Ved tilmelding til Docenten arrangementer opgives navn, mailadresse, adresse, telefonnummer samt evt. firmanavn og CVR-nummer. Ved tilmelding til arrangementer giver du samtykke til, at vi opbevarer disse data, som bruges til at fremsende billetter, praktisk information, evt. kursusmateriale og evaluering samt mulighed for at kontakte dig, hvis et arrangement bliver aflyst eller flyttet.
De data, som Docenten registrerer, er reguleret af ‘Lov om behandling af personoplysninger’. Dataansvarlig er Docenten. Datatilsynet fører tilsyn med enhver behandling, der omfattes af loven. Du kan finde loven i sin helhed og læse om datatilsynet på: www.datatilsynet.dk.

Fotografering og lydoptagelse til arrangementer
Med mindre der er givet skriftligt tilsagn, er det hverken tilladt at optage film, lyd eller anvende professionelt fotoudstyr til Docenten arrangementer. Det er ligeledes ikke tilladt for journalister eller medieansatte offentligt at referere foredragsholdere direkte.
Docenten tager forbehold for fejl og mangler i priser og beskrivelser.

 

Vilkår

Efteruddannelser

Købsbetingelser og afbestillingsregler
Når du tilmelder dig en efteruddannelse fremsendes en faktura hvoraf betalingsfristen fremgår. Offentlige kunder faktureres elektronisk via EAN nummer.
Indtil 8 uger før uddannelsens afholdelse kan uddannelsen frameldes uden omkostninger.
Afbestilling fra 8 uger og til 4 uger før uddannelsens afholdelse medfører et frameldingsgebyr på 14.000 kr. ekskl. moms.
Afbestilling fra 4 uger før og til uddannelsens afholdelse udgør frameldingsgebyret den fulde betaling.
Tilmelding til certificering er bindende efter afslutning af modul 2 på efteruddannelsen.
Du er altid velkommen til at overdrage uddannelsespladsen til en anden uden udgift for dig, dog senest 3 hverdage før uddannelsesstart.
Er du blevet syg, forhindret i at møde op til et modul, eller er du nødt til at melde afbud til efteruddannelsen, skal dette altid ske skriftligt til [email protected].
Krav til gennemførelse af uddannelsen
For at gennemføre uddannelsen skal man have deltaget 90% af undervisningstiden. Såfremt man på anden vis kan demonstrere, at man har tilegnet sig materialet, skal man have deltaget 80% af de skemalagte dage.
Det er ikke muligt at overføre et eller flere moduler til efterfølgende uddannelsesforløb, ligesom det heller ikke er muligt at overføre sin certificering til et efterfølgende uddannelsesforløb.


Kurser & Konferencer

Købsbetingelser, afbestillings- og overførselsregler
Når du tilmelder dig et kursus fremsendes en faktura, hvoraf betalingsfristen fremgår. Offentlige kunder faktureres elektronisk via EAN nummer.
Indtil 6 uger før kursets afholdelse kan kurset frameldes uden omkostninger.
I tilfælde af aflysning refunderes det fulde beløb.
Allerede påbegyndte eller igangværende kurser kan ikke overdrages til en anden, men op til 3 hverdage før kursets start kan du overdrage kursuspladsen til en anden uden udgift for dig.
Overførsel til et andet tilsvarende kursus kan, fra 6 uger før og til kursets start, i enkelte og akutte tilfælde lade sig gøre mod et flyttegebyr på 1.500 kr. ekskl. moms, der vil blive faktureret efterfølgende.
Er du blevet syg, forhindret, eller er du nødt til at melde afbud til et vores arrangementer, skal dette altid ske skriftligt til [email protected].


Eksterne kurser & forløb

Købs- og afbestillingsbetingelser
Når tilbuddet på et eksternt kursus eller forløb er accepteret fremsendes en faktura, hvoraf betalingsfristen fremgår. Offentlige kunder faktureres elektronisk via EAN nummer. Et eksternt kursus eller forløb skal være betalt inden opstart. Indtil 12 uger før kursets eller forløbets afholdelse kan kurset frameldes uden omkostninger. I tilfælde af aflysning fra undervisers eller Docentens side af refunderes det fulde beløb. Er du blevet syg, forhindret, eller er du nødt til at melde afbud til et vores arrangementer, skal dette altid ske skriftligt til [email protected].